inlägg nummer 28 (Citat om EU valet)

Senaste veckorna har den hetaste och såklart viktigaste frågan varit vilket parti ska du rösta på?
Right?

Va inne på Magnus Betnérs blogg nyss och han har skrivit ett så klockrent inlägg om valet.
Vill bara citera honom när han skriver om piratpartiet.

"Det framhålls hela tiden från pirathåll att de som är för upphovsrätt är mot tekniken och att det inte kommer gå att stoppa utvecklingen därför att tekniken redan finns.
Det är naturligtvis bullshit.
Jag känner inte en enda författare, musiker, ståuppare eller filmmakare som är emot ett fritt internet. De vill bara kunna leva av det de skapar. Och att utvecklingen med att ta saker gratis inte skulle gå att stoppa därför att tekniken finns är ungefär lika logiskt som att det inte går att stoppa folk från att mörda eller våldta därför att det finns vapen eller kukar.
Det är inte ett tekniskt problem, det är ett moraliskt problem. Antingen vill man att de som skapar den konst man konsumerar ska kunna leva av det, eller så vill man inte det"

Han är så skön och han har väll rätt.... Kanske?
Skulle ändå inte röstat på piraterna men jag tycker att det måste komma fram en lösning så att mindre artister kan leva på sina verk nått annat vore stört... Alltså avkriminalisera fildelning för privat personer som MP säger samtidigt som artisterna tjänar det dom förtjänar.


Kommentarer
Postat av: KitKat

Han är så skön

2009-06-06 @ 16:48:04
Postat av: Anonym

HAha men shit fan vad skön du är, blir lite smått avundsjuk, sjaälv ska jag skriva in min lillasyster på street och breking någong snart hoppas jag, men vad fan har du ingen video där du dansar street ? Eller skulle du kunna lägga ut en på din blogg ? asså jag blir helt galen när jag vet att folk kan dansa för det är så grymt snyggt

2009-06-06 @ 18:02:22
Postat av: Rojda

HAHA den långa kommentaren innan var från mig :P

2009-06-06 @ 18:02:51
URL: http://schaackmatt.blogg.se/
Postat av: JohannaN

ja jag blev ju helt jävla tokig! :P

2009-06-06 @ 18:03:50
URL: http://johannaniclasson.blogg.se/
Postat av: Reebuc

Sv: haha ja det är sant ju ;D

2009-06-06 @ 19:47:02
URL: http://onlygodcanjudgeuz.blogg.se/
Postat av: M

Betnér <3 <3

2009-06-06 @ 21:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0